شما در حال مشاهده نسخه متنی وبسایت بیبیسی هستید که از داده کمتری استفاده میکند. نسخه اصلی وبسایت را که شامل تمام تصاویر و ویدیوهاست، مشاهده کنید.
بازگشت به وبسایت یا نسخه اصلی
اطلاعات بیشتر درباره نسخه لایت که برای مصرف کمتر حجم دادههاست
تغییر مجدد ساعت کار ادارات در ایران بهخاطر «کمبود برق»
سازمان امور اداری و استخدامی ایران با صدور بخشنامهای، پایان ساعت کاری سازمانها و نهادهای مشمول را تا نیمه شهریور ساعت ۱۳ اعلام کرده است.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، این سازمان خطاب به دستگاههای اجرایی، بانکها، شهرداریها و سایر نهادهای عمومی اعلام کرد که ساعت کاری تمام کارکنان آنها تا ۱۵ شهریور حداکثر ساعت ۱۳:۰۰ است و بقیه ساعت کار موظفی از طریق دورکاری جبران خواهد شد.
هدف از این کار «حفظ پایداری شبکه سراسری برق و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق» عنوان شده است.
بر همین اساس، تمام دستگاههای سرمایشی ادارههای دولتی باید از ساعت ۱۲ ظهر خاموش شود.
همزمان، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از تغییر ساعت آغاز به کار کارمندان دولت و بازگشت به ساعت اولیه خبر داده است.
حسین گودرزی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت گفت با دستور رییسجمهوری که به زودی از طرف هیات دولت ابلاغ میشود، به علت مشکلات ایجاد شده، «ساعت کاری کارمندان و کارکنان دولت که برای صرفهجویی در مصرف انرژی به ساعت شش صبح تغییر کرده بود به روال عادی باز میگردد.»
دولت ایران امسال پس از این که تصمیم گرفت ساعت رسمی کشور را جلو نکشد، اعلام کرد ساعت رسمی شروع به کار ادارات دولتی از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ۶ بامداد تا ۱۴:۴۵ خواهد بود.
این تصمیم با واکنشهای زیادی همراه بود.