پلیس تهران: حادثه پارک ملت، 'موضوع خاصی نبود'

منتشر شده در
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پلیس تهران "حادثه" پارک ملت تهران را که در آن صدای انفجاری شدید شنیده بود، "موضوع خاصی" ندانسته و یک مقام بلندپایه پلیس گفته است رسانه‌های خارجی در این باره "جوسازی" کرده‌اند.

شب گذشته در پی انتشار گزارش‌هایی از شنیدن صدای انفجاری قوی در تهران، شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از انفجاری مهیب در نزدیکی پارک ملت تهران خبر داد.

شبکه خبر هم به نقل از سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت گروه های اطفای حریق به محل اعزام شده‌اند.

حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران به شبکه خبر گفته است فقط در یک لحظه صدای انفجاری شنیده شد. او گفته است هیچ ساختمانی "تخریب و یا دچار حریق نشده است."

او گفته است در محل موردنظر "فقط تعدادی شاخه و برگ بر زمین ریخته و این حادثه هیچ خسارت جانی و مالی در پی نداشته است."

آقای هداوند گفته است علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

علیرضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران هم به خبرگزاری ایرنا گفته است این موضوع همچنان توسط پلیس در دست بررسی است.

او درباره ارتباط صدای انفجار با سازمان گسترش گفت: این سازمان در سطح تهران و شهرستان ها صدها ساختمان دارد اما تاکنون خبر انفجار در این سازمان تایید نشده است.

در پی شنیده شدن صدای انفجار، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش ‌نشانی به خبرگزاری ایسنا گفت واحدهای آتش نشانی در پی تماس‌های مردمی از محدوده پارک ملت به محل اعزام شده‌ا‌ند و با وجودی که به محل رسیده‌اند اثری از وقوع حادثه ندیده‌اند.

خبرنگار شبکه خبر در گفتگو با این شبکه گفت یک "شی ناشناس" در محوطه پارک ملت منفجر شده است.

علیرغم اینکه جواد ایوبی خبرنگار شبکه خبر گفت از محل حادثه گزارش می‌دهد، در این مصاحبه خبری هیچ تصویری از محل انفجار در تهران پخش نشد .

این خبرنگار تاکید داشت هیچ تلفات و جراحتی در پی این انفجار نبوده است.

براساس آنچه از این انفجار در شبکه‌های اجتماعی منعکس شده، صدای انفجار به حدی زیاد بوده که در غرب تهران نیز شنیده شده است.