شما در حال مشاهده نسخه متنی وبسایت بیبیسی هستید که از داده کمتری استفاده میکند. نسخه اصلی وبسایت را که شامل تمام تصاویر و ویدیوهاست، مشاهده کنید.
بازگشت به وبسایت یا نسخه اصلی
اطلاعات بیشتر درباره نسخه لایت که برای مصرف کمتر حجم دادههاست
صدها نفر در بنگلادش در مخالفت با آزار جنسی زنان دست به اعتراض زدند
صدها نفر در بنگلادش با شرکت در اعتراضاتی در داکا، پایتخت و سایر شهرها خواستار اجرای عدالت پس از چندین مورد تجاوز به زنان شدند.
معترضان از دولت خواستند مجرمان را دار بزنند.
بسیاری از معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: "به متجاوزین رحم نکنید"، "لطفا به من بگویید، من بعدی هستم؟"
هفته گذشته ویدیویی از آزار جنسی و شکنجه زنی ۳۷ ساله توسط گروهی جوان در شبکههای اجتماعی منتشر شد. این ویدیو باعث بروز تازهترین دور اعتراضات در این مورد شده است.
دولت گفته که در حال بررسی اصلاح قوانینی به منظور در نظر گرفتن مجازات اعدام برای مجرمان است.
انیسول حق، وزیر دادگستری بنگلادش به خبرگزاری رویترز گفت: "ما براساس دستور نخستوزیر در حال ارائه این پیشنهاد هستیم. ما میخواهیم مطمئن شویم کسانی که مجرم هستند، بالاترین مجازات را دریافت میکنند."
به گفته فعالان، از اول سال جاری میلادی تاکنون، نزدیک به یک هزار مورد آزار جنسی در این کشور گزارش شده است.
بسیاری از تجاوزهای جنسی به دلیل ترس زنان از بدنام شدن در این کشور گزارش نمیشوند.
فعالان حقوق بشر افزایش موارد تجاوز جنسی را ناشی از عدم آگاهی، فرهنگ مصونیت از مجازات و حمایت از مجرمان به دلیل نفوذ سیاسی آنها میدانند.