توصیه بیش از ۳۰۰ روزنامه نگار و فعال اصولگرا به قاضی پرونده مهدی هاشمی

منبع تصویر، bbc
۳۳۷ روزنامه نگار و فعال رسانه ای اصولگرا با انتشار <link type="page"><caption> نامه ای سرگشاده</caption><url href="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931205001441" platform="highweb"/></link> خطاب به محمد مقیسه، قاضی پرونده مهدی هاشمی، نسبت به "کوتاه آمدن" دستگاه قضایی در مورد این پرونده هشدار دادند.
این روزنامه نگاران در نامه ای که سه شنبه ۵ اسفند منتشر کرده اند، پرونده مهدی هاشمی را "سنگ محک عدالتخواهی و عدالتگستری" در ایران دانسته و از دادگاه خواسته اند "اسیر فشارها، کوتاه آمدنها و استمهالخواستنها" نشود.
آخرین دفاعیات مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی، چند هفته پیش در دادگاه انجام شده و این متهم، در انتظار صدور حکم قضایی خود است. جلسات محاکمه مهدی هاشمی، در مرداد ۱۳۹۳ به جریان افتاد و اتهامات امنیتی و اقتصادی مختلفی علیه او مطرح شده است.
روزنامه نگاران اصولگرا، در نامه خود به قاضی مقیسه هشدار داده اند: "یقینا با شناختی که جنابعالی از مردم شریف ایران دارید، میدانید همانطور که در عبور از گردنههای صعب العبور نظام خون خود و فرزندانشان را فدا کردند، در برابر بیعدالتی هم خواهند ایستاد."
امضا کنندگان نامه، به این قاضی توصیه کرده اند که "محکم بایستد" و حکمی که توسط وی صادر خواهد شد را "سرنوشتساز" توصیف کرده اند. آنها در بخش هایی دیگر از نامه، از قاضی خواسته اند "دست های فاسد" را قطع کند و تاکید کرده اند که "جنگ پاکی و پلیدی" آتش بس ندارد.
امضا کنندگان، در عین حال نوشته اند "با توجه به هوشمندی و تدبیری" که از قاضی پرونده سراغ دارند، معتقدند وی "یقینا اجازه نخواهد داد چشمها و دلهای امیدوار به عدالت دستخوش تردید و تزلزل شوند".
حسن شایانفر، محمدکاظم انبارلویی، مهدی فضائلی، سید نظام الدین موسوی، مهدی محمدی، مرتضی قمری وفا، عباس درویش توانگر، حسین قدیانی، محمد ایمانی، علیرضا ملکیان، کاوه اشتهاردی و تقی دژاکام از جمله امضا کنندگان نامه روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای اصولگرا هستند.


























