معاون وزیر بهداشت ایران: روند ابتلا به کرونا سیر نزولی دارد

منبع تصویر، Irna
ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران در ستاد مدیریت کرونا در اصفهان گفته است که روند ابتلا و مرگ بر اثر کووید-۱۹ در این استان در ۲۰ روز گذشته سیر نزولی نداشته اما "در بیشتر استانها و در مجموع کشور روند نزولی دارد".
آقای حریرچی گفته است که "استان اصفهان اگر چه در کنترل بیماری به خوبی عمل کرده ولی در این مدت روند ابتلای بیماری در خط افقی ثابت حرکت کرده است."
به گفته ایرج حریری "در ۶ استان روند ابتلا به کرونا سیر صعودی تدریجی داشته، در برخی استانها از جمله اصفهان سیر صعودی یا نزولی چشمگیری نداشته و در یک خط صاف حرکت کرده است".

- آیا کشورهای ثروتمند میتوانند واکسن کرونا را احتکار کنند؟
- خطر کرونا برای جوانترها چقدر است؟
- ۵ راهبرد موفق برای مهار ویروس کرونا
- کرونا؛ رباتهایی که با پرتو فرابنفش به شکار ویروس میروند
- پنج دلیل برای امید در میان هرج و مرج ویروس کرونا
- ویروس کرونا؛ حفظ فاصله اجتماعی و جداسازی خود از دیگران یعنی چه؟
- ویروس کرونا؛ چقدر تا ختم غائله و بازگشت زندگی عادی فاصله داریم؟

گفتنی است سازمان پزشکان بدون مرز در راستای کمک های انسان دوستانه خود تصمیم به احداث یک بیمارستان موقت برای مبتلایان به ویروس کرونا در شهر اصفهان را داشت که این امر با مخالفت مقامات امنیتی و بهداشتی ایران مواجه شد و کاروان این سازمان ایران را ترک کرد.
میشل اولیویه لاشاری، از مقامهای این سازمان در بیانیهای پس از اتفاقاتی که برای تیم اعزامی آنها به ایران افتاد، گفت: "ما از این که دریافتیم ایجاد مرکز درمانیمان لغو شده حیرتزدهایم."
آقای لاشاری گفت گروه اعزامی پزشکان بدون مرز هماهنگیهای لازم را انجام داده بود و آماده ایجاد یک مرکز درمانی ۵۰ تختخوابی بود.
براساس آمار دولتی تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان ۴ هزار و ۳۵۷ نفر است.


























