معاون وزیر بهداشت ایران: روند ابتلا به کرونا سیر نزولی دارد

حریرچی

منبع تصویر، Irna

منتشر شده در

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران در ستاد مدیریت کرونا در اصفهان گفته است که روند ابتلا و مرگ بر اثر کووید-۱۹ در این استان در ۲۰ روز گذشته سیر نزولی نداشته اما "در بیشتر استان‌ها و در مجموع کشور روند نزولی دارد".

آقای حریرچی گفته است که "استان اصفهان اگر چه در کنترل بیماری به خوبی عمل کرده ولی در این مدت روند ابتلای بیماری در خط افقی ثابت حرکت کرده است."

به گفته ایرج حریری "در ۶ استان روند ابتلا به کرونا سیر صعودی تدریجی داشته، در برخی استان‌ها از جمله اصفهان سیر صعودی یا نزولی چشمگیری نداشته و در یک خط صاف حرکت کرده است".

ویروس
Banner

گفتنی است سازمان پزشکان بدون مرز در راستای کمک های انسان دوستانه خود تصمیم به احداث یک بیمارستان موقت برای مبتلایان به ویروس کرونا در شهر اصفهان را داشت که این امر با مخالفت مقامات امنیتی و بهداشتی ایران مواجه شد و کاروان این سازمان ایران را ترک کرد.

میشل اولیویه لاشاری، از مقام‌های این سازمان در بیانیه‌ای پس از اتفاقاتی که برای تیم اعزامی آنها به ایران افتاد، گفت: "ما از این که دریافتیم ایجاد مرکز درمانی‌مان لغو شده حیرت‌زده‌ایم."

آقای لاشاری گفت گروه اعزامی پزشکان بدون مرز هماهنگی‌های لازم را انجام داده بود و آماده ایجاد یک مرکز درمانی ۵۰ تختخوابی بود.

براساس آمار دولتی تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان ۴ هزار و ۳۵۷ نفر است.