شما در حال مشاهده نسخه متنی وبسایت بیبیسی هستید که از داده کمتری استفاده میکند. نسخه اصلی وبسایت را که شامل تمام تصاویر و ویدیوهاست، مشاهده کنید.
بازگشت به وبسایت یا نسخه اصلی
اطلاعات بیشتر درباره نسخه لایت که برای مصرف کمتر حجم دادههاست
'پلیس متهم به آزار و اذیت دختر عسل فروش بازداشت شد'
وزارت داخله/کشور افغانستان میگوید پلیسی را که متهم به آزار و اذیت دختر عسل فروش بود، بازداشت کرده است.
روز گذشته ویدئویی از گفتوگوی دختر جوانی در شبکههای اجتماعی دست به دست میشد که در خیابان کابل عسل میفروخت.
معصومه که دانشجوی مهندسی برق است و حالا در خانه عمهاش بود و باش دارد، عسلی را که تولید فارم زنبورداری پدرش در ولایت دایکندی است، در خیابانهای کابل میفروشد و از این طریق در تامین مخارج خانواده ۹ نفریشان پدر را کمک میکند.
او در ویدئوی منتشر شده میگوید مورد آزار و اذیت خیابانی قرار میگیرد.
میگوید: "بچهها (پسرها) آزارم میدهند. پلیسها زیاد آزار میدهند. یک پلیس است که هر روز میآید و میگوید که شمارهات را بده اگر نه نام تو را بد میکنم و در پایت توطئه میکنم و کارت را جمع میکنم... من گفتم که تو پلیس هستی، باید از من حفاظت کنی اگر من تو را ببینم و از تو بترسم، یعنی چی؟"
او مدعی است که بارها با این پلیس دعوای لفظی داشته اما او از آزار و اذیت این دختر دست برنداشته است.
معصومه میگوید که به کارش ادامه میدهد و به کسی اجازه نمیدهد او را بازیچه خود بسازد.
این ویدئو واکنشهای زیادی در شبکههای اجتماعی به دنبال داشت. بسیاری او را حمایت کرده و گفته بودند که این گونه رفتار از شماری از سربازان پلیس بارها سر زده و باید مورد پیگرد جدی قرار گیرد.
فاطمه روشنیان، یکی از این کاربران نوشته: "همین چند روز پیش برای انجام کاری تا سرک رو به روی حوزه سه رفته بودم، در مسیر برگشت طرف پل سرخ این خانم را دیدم ... جرات و جسارت اش را تحسین کردم و از طرفی نگرانش شدم و در دلم گفتم که چطور میتواند در این گرما، خطر ویروس کرونا، توهین و تحقیر عابران پیاده رو دوام بیاورد... امروز از زبان خودش در این ویدئو شنیدم که پلیسهایی که باید حافظ جان و مال مردم باشند و حضورشان باعث این شود که شهروندان احساس امنیت کنند، به آزار و اذیت این بانو میپردازند و او را اخطار میدهند که به خواسته غیرانسانی تن دهد، برایم آزاردهنده و غیرقابل تحمل تمام شد. ای داد و بی داد!"
مروه امینی، معاون سخنگوی وزارت داخله ساعتی پس از نشر شدن این ویدئو در شبکههای اجتماعی گفت این قضیه از سوی پلیس به گونه جدی رسیدگی خواهد شد.
و ساعاتی بعدتر وزارت داخله اعلام کرد که پلیس متهم را بازداشت کرده است.
در اعلامیه این وزارت آمده که "وزارت داخله به تمام شهروندان اطمینان میدهد که نظارت همیشگی بر عملکرد و رفتار منسوبین پلیس وجود دارد و در همچون قضایا هیچگونه گذشت و تحمل وجود نخواهد داشت."