BM'nin 7 Ekim'deki Hamas saldırısından sonra Batı Şeria'da insan hakları ihlalleriyle ilgili hazırladığı raporda, Filistinlilerin sürekli İsrail güçleri ve yerleşimcilerin şiddet olaylarından kaynaklanan dehşet içinde yaşadığı belirtildi.
Raporda, BM'nin bu yıl 1 Ocak-27 Aralık arasında 492 Filistinli'nin İsrail güçlerince öldürüldüğünün teyit edildiği belirtilirken, bunun BM'nin kayıt tutmamaya başlamasından bu yanaki en yüksek sayı olduğu kaydedildi.
BM raporunda İsrail'in her gün kitlesel tutuklamalar yaptığı ve "çoğu vakada tutuklamaların işlenen herhangi bir suçla ilgisi olmadığı" vurgulandı.
Hamas'ın saldırısından sonra da Yahudi yerleşimcilerin saldırılarında büyür bir artış olduğu, kurşunlama, ev ve araçların yakılması ve hayati bir gelir kaynağı olan zeytin ağaçlarının yerinden sökülmesi gibi günde ortalama altı olay yaşandığı belirtildi.
Raporda, olayların çoğuna İsrail güvenlik güçlerinin de eşlik ettiği ya da yerleşimcilerin üniformalar giyip, orduya ait silahlar taşıdığı vurgulandı.
BM İnsan Hakları Yetkilisi Volker Turk, Batı Şeria'daki yerleşimci şiddetine son verilmesi çağrısı yaptı
İsrail henüz BM raporuyla ilgili bir yorumda bulunmadı.