واکنش آموزش و پرورش ایران به آزمون ورودی به مدارس ترکیه
وزارت آموزش و پرورش ایران در واکنش به انتشار گسترده خبری مبنی بر برگزاری آزمون ورودی به مدارس ترکیه در تهران در نامهای به اداره کل کنسولگری وزارت خارجه خواستار توقف اعزام دانشآموزان شد.
مهدی فیاضی، رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش در نامهاش نوشته: «اخیراً برخی از مؤسسات خصوصی خارجی بدون اخذ مجوز قانونی برای فعالیتهای آموزشی نسبت به جذب و ثبتنام دانشآموزان ایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس کشور های خارجی مبادرت نمودهاند که این امر با منویات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از فعالیتهای مؤسسات و مراکز آموزشی داخل کشور که موجب مهاجرت جوانان ایرانی (مهاجر فرستی) به مدارس و دانشگاههای خارجی میگردند، مغایرت دارد.»
آموزش و پرورش ایران مدعی شده که برگزاری آزمون ورودی برای دانشآموزان در تهران «با اغوای دانش آموزان در اقصی نقاط ایران» صورت گرفته است.
آموزش و پرورش ایران از وزارت خارجه خواسته تا به سفارت ترکیه اعلام کند که «اعزام دانشآموزان ایرانی به مدارس ترکیه از طریق موسسه "ی . ا" و بنیاد م ترکیه متوقف گردد».
وزارت آموزش و پرورش ایران با وجود پرداخت هزینه از سوی خانوادههای دانشآموزان برای شرکت در آزمون ورودی به مدارس ترکیه در تهران خواستار «کان لم یکن» اعلام شدن آن شده است.





