وزیر خارجه دولت سایه بریتانیا به کابل رفت
دیوید لامی، وزیر خارجه دولت سایه بریتانیا به کابل رفته است تا از نزدیک بحران انسانی در این کشور را بررسی کند.
آقای لامی در توییتی خواستار «طرح استراتژی تعامل با افغانستان به منظور کمک به میلیونها افغان گرسنه» شده است.
او همچنین خواستار از سرگیری تعهدات بشردوستانه بریتانیا شده است و گفته باید نشست بزرگ بینالمللی به منظور بررسی بحران غذا در جهان برگزار شود.
آقای لامی نخسیتن سیاستمدار ارشد بریتانیایی است که بعد از خروج شتابزده غرب از افغانستان به این کشور سفر کرده است. او خروج بریتانیا از افغانستان را در ماه آگوست/اوت «فاجعهبار» خوانده بود.
در بریتانیا و برخی نظامهای پارلمانی دیگر، احزاب مخالف دولت با تشکیل یک دولت سایه، وزرا و مسئولان دولت احتمالی خود را منصوب میکنند تا ضمن زیر نظر قرار دادن عملکرد حزب حاکم، همواره برای به دست گرفتن قدرت آمده باشد.

منبع تصویر، David Lammy





