اعتراض شهردار ممفیس به طرح ترامپ برای اعزام گارد ملی

منتشر شده در
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پل یانگ، شهردار شهر ممفیس، می‌گوید در همان زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد نیروهای گارد ملی را به شهرش اعزام خواهد کرد، از این موضوع مطلع شده است.

مرکز ایالت تنسی هدف بعدی ترامپ برای سرکوب جرم و جنایت، در شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها است.

یانگ روز شنبه در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت که از این تصمیم «راضی» نیست.

استقرار نیروهای نظامی گارد ملی در شهر ممفیس نشان‌دهنده تشدید استفاده ترامپ از این نیروها خواهد بود، که تقریبا یک ماه پس از اعزام آن‌ها به خیابان‌های واشنگتن صورت می‌گیرد.

خبر اعزام این نیروها به ممفیس را رئیس‌جمهور ایالات متحده طی مصاحبه‌ای مفصل با شبکه فاکس نیوز در روز جمعه ۲۱ شهریور/۱۲ سپتامبر اعلام کرد و ادعا کرد که آقای یانگ، بعنوان یک دموکرات، از این تصمیم «راضی» است، همانطور که فرماندار ایالت که یک جمهوری‌خواه است، نیز از این تصمیم «راضی» است.

با این حال آقای یانگ به سی‌ان‌ان گفت که نمی‌خواهد گارد ملی به ممفیس اعزام شود.

یانگ گفت که استقرار نیروهای فدرال در طول هفته گذشته بررسی شده بود.

اما شهردار ممفیس گفت که این موضوع هرگز مستقیماً توسط فرماندار یا رئیس‌جمهور، تا زمان مصاحبه فاکس نیوز قطعی نشده بود.

داده‌های اف‌بی‌آی، ادارهٔ تحقیقات فدرال آمریکا نشان می‌دهد که ممفیس با ۲۵۰۱ جرم خشونت‌آمیز در هر صدهزار نفر، یکی از بالاترین نرخ‌های جرم و جنایت در ایالات متحده را دارد.

آقای ترامپ بدون ارائه جزییات گفته بود که «ما به ممفیس می‌رویم» و ادامه داد که «وضعیت در ممفیس عمیقا نگران کننده است.»

ترامپ گفت که می‌خواهد جرم و جنایت را در نیواورلئان و شیکاگو هم کاهش دهد.

هفته‌هاست که ایالات متحده منتظر است تا ببینید آیا ترامپ نیروهای گارد ملی را برای تشدید عملیات دستگیری مهاجران غیرقانونی به شیکاگو خواهد فرستاد یا نه.

روز جمعه، ترامپ اعلام کرد که تصمیم گرفته گارد ملی را به جای شیکاگو، به ممفیس اعزام کند، با این حال وی تاکید کرد که «ترجیح می‌دادم به شیکاگو بروم.»