هلیکوپتر ارتش مجبور به 'فرود اضطراری' در منطقه تحت کنترل طالبان در فاریاب شده است

منبع تصویر، f
مقامات امنیتی در ولایت فاریاب در شمال افغانستان گفته اند که یک هلیکوپتر ارتش در اثر بدی هوا مجبور به فرود اضطراری در منطقه تحت کنترل طالبان در این ولایت شده است.
جگرن (سرگرد) رضا رضایی، سخنگوی لوا (تیپ) اول ارتش ملی افغانستان به بیبیسی گفت که تا هنوز مشخص نشده این هلیکوپتر چه تعداد سرنشین داشته است.
او گفت که ارتش افغانستان تحقیقات در این مورد را آغاز کرده است.
اما فرمانده پلیس فاریاب به خبرگزاری رویترز گفته که به دنبال نشست اضطراری یک هلیکوپتر ارتش ملی افغانستان در منطقه تحت کنترل طالبان در ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب، ۱۳ سرباز افغان به اسارت طالبان درآمده اند.
سیدآقا ثاقب، فرمانده پلیس این ولایت به خبرگزاری رویترز گفته است که مشخص نیست این هلیکوپتر چرا مجبور به نشست اضطراری شده است.
آقای ثاقب گفته است: "اکنون ما مشغول بررسی راههای نجات این سربازان هستیم."
رسانههای محلی به نقل از شاهدان عینی گزارش داده بودند که این هلیکوپتر در اثر تیراندازی نیروهای طالبان در محل سقوط کرده است.
این در حالی است که دولت افغانستان امروز سید انور سادات، عضو مجلس نمایندگان افغانستان را به عنوان والی فاریاب معرفی کرد. فاریاب در یک سال اخیر به یکی از ناامنترین ولایات در شمال افغانستان تبدیل شده است.






























