Dünya Sağlık Örgütü (WHO), bu hafta yaptığı
açıklamada Gazze’deki 36 hastanenin yarısının faaliyet gösteremediğini bildirdi.
Bölgenin kuzeyindeki önemli hastanelerin
durumlarını derledik:
WHO, dün yece Gazze’nin en büyük hastanesindeki
bağlantılarıyla iletişimlerinin kesildiğini, personelin ve hastaların güvenliği
konusunda “ciddi endişelerin” bulunduğunu açıklad. BBC’ye konuşan bir doktor da
yakıtın olmamasının hastanenin servis dışı kalacağı anlamına geldiğini söyledi.
Hamas'ın yönetimindeki Gazze'de Sağlık
Bakanlığı bu sabah yaptığı açıklamada hastanedeki kalp hastalıkları servisinin
yıkıldığını belirtti.
İsrail, hastaneye saldırdığı yönündeki
ifadeleri tekrar tekrar reddediyor. Ancak bölgede Hamas ile çatışmaların
yaşandığını da kabul ediyor.
Filistin Kızılayı, bu sabah Kudüs Hastanesi’nde
yakıtın tükendiğini ve hastanenin artık kullanım dışı olduğunu açıkladı. Yapılan
duyuruda doktorların, elektriksiz bir şekilde hastaları tedavi etmeyi
sürdürdükleri ifade edildi.
Kızılay, daha önce hastanenin İsrail tankları
tarafından kuşatıldığını ve ateş edildiğini bildirmişti. BBC’ye konuşan İsrail
ordusu, “şu anda devam eden askeri faaliyet” hakkında yorum yapmayacaklarını
dile getirdi.
Reuters haber ajansı, bu sabah bazı
doktorların Gazze’nin kuzeyindeki hastanede yaralanmış bebekleri tedavi ederken
çekilmiş videolarını paylaştı.
Hastanedeki doktorlar elektrik ve oksijen
kaynaklarının kalmadığını, elle çalışan solunum cihazları kullandıklarını
söyledi.
Rantisi ve El-Nasr hastaneleri
İsrail ordusu, az sayıdaki personel ve yatalak
hasta haricinde herkesin bu çocuk hastanelerini tahliye ettiğini duyurdu.
Sınır Tanımayan Doktorlar örgütü, Rantisi Hastanesi’nin
İsrail tankları tarafından kuşatıldığına dair bazı haberlerin olduğunu söyledi.