میزان تشعشعات مواد رادیواکتیو در حوالی نیروگاه فوکوشیما عادی شده است

منبع تصویر، ISNA

منتشر شده در

سطح تشعشعات مواد رادیو اکتیو در اقیانوس آرام پس از گذشت پنج سال از آسیب‌دیدگی نیروگاه فوکوشیما در ژاپن به میزان عادی بازگشته است.

نیروگاه اتمی فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ به علت زلزله و سونامی آسیب دید و باعث نشت مواد رادیواکتیو از این نیروگاه شد.

بررسی‌های انجام شده پس از این حادثه میزان تشعشعات مواد رادیو اکتیو در سواحل ژاپن را ده‌ها میلیون بار بیشتر از سطح عادی نشان داد.

آسیب‌دیدگی در این نیروگاه باعث گسترش مواد رادیو اکتیو تا مسافت‌های دور شد و هزاران نفر مجبور به تخلیه خانه‌هایشان شدند.

در سال ۲۰۱۱ میلادی نیمی از ماهی‌های گرفته شده در آب‌های نزدیک به فوکوشیما آلوده به مواد رادیو اکتیو تشخیص داده شد.

اما بررسی‌هایی که هم اکنون صورت گرفته نشان می‌دهد که میزان تشعشعات مواد رادیو اکتیو کمتر از یک درصد است.

علیرغم کاهش چشمگیر مواد رادیو اکتیو دانشمندان همچنان نسبت به سطح بالای آلودگی مناطق نزدیک به این نیروگاه هشدار داده‌اند.