ادامه درگیری بین ارتش فیلیپین و شورشیان مسلمان در میندانائو

درگیریها بین نیرویهای دولتی فیلیپین و شورشیان مسلمان در جنوب این کشور علیرغم "آتش بس توافق شده" بین دو طرف، از سر گرفته شده است.
مقامات دولتی میگویند که نیروهای آنها برای بازپسگیری دهکدهای در نزدیکی شهر "زامبوآنگا" در نبرد هستند.
به گفته منابع دولتی، شورشیان "جبهه آزادیبخش ملی مورو" (ام ان ال اف) حدود ۱۰۰ نفر را در این روستان به گروگان گرفتهاند.
درگیریها بین دو طرف یک هفته است که ادامه دارد.
بر اساس گزارشها، هزاران نفر از ساکنان منطقه در اثر این درگیریها مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدهاند.
درگیریها بین دو طرف روز دوشنبه (۹ سپتامبر) در شهر "زامبوانگا" در میندانائو آغاز شد.
گفته شده که ۵۰ نفر تاکنون در این خشونتها جان خود را از دست دادهاند.
روز جمعه ۱۳ سپتامبر به نقل از معاون رئیس جمهوری فیلیپین گزارش شد که وی با نور میسورای، رهبر ام ان ال اف تلفنی صحبت کرده است.
به گفته معاون رئیس جمهور فیلیپین، رهبر شورشیان بر سر آتشبس بین دو طرف توافق کرده است.
البته تحلیلگران در این باره تردیدهایی را ابراز کرده اند بویژه اینکه به گفته آنها، محل اختفای رهبر شورشیان مسلمان ام ان ال اف معلوم نیست.
درگیریها
به دنبال ورود شاخه ای از "جبهه آزادیبخش ملی مورو" به زامبوآنگا، شورشیان برخی از محلات را تحت کنترل گرفتند.
پیشتر گزارش شد که رفت و آمد کشتیها و قایقها و همچنین پروازها به این منطقه متوقف شده است.
به نقل از منابع محلی آمده است که تعدادی از خانهها در مناطق تحت کنترل شورشیان به آتش کشیده شده است.
همچنین گزارش شده است که شورشیان در برخی از مناطق تحت کنترل خود از غیرنظامیان به عنوان "سپر انسانی" استفاده میکنند.
با آغاز درگیریها و افزایش آن، آمریکا، بریتانیا، کانادا و استرالیا به اتباع خود در مورد سفر به این منطقه هشدار دادهاند.
"جبهه آزادیبخش ملی مورو" (ام ان ال اف) در سال ۱۹۷۱ و با هدف مقابله با دولت فیلیپین برای تشکیل یک منطقه مستقل مسلمان از سوی نور میسورای پایهگذاری شد.






























