بمبگذاری انتحاری در دمشق کشته و مجروح داد

منتشر شده در

به گفته تلویزیون دولتی سوریه یک بمبگذار انتحاری خود را در میدان تحریر در مرکز دمشق، پایتخت منفجر کرده که در نتیجه این حمله ۱۹ نفرکشته و شماری مجروح شدند.

گزارش‌ها حاکی است که این بمبگذار در یکی از سه خودرویی بود که نیروهای پلیس در تعقیب آن‌ها بودند.

این خودروها قصد داشتند که وارد مرکز دمشق شوند.

پلیس توانست دو خودرو را متوقف کند، اما خودرو سوم پس از فرار از دایره امنیتی وارد میدان تحریر شده و خود را منفجر کرد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

گزارش شده که نیروهای امنیتی سوریه در اولین روز کاری پس از تعطیلات عید فطر در تلاش بودند تا مانع از دستیابی "تروریست ها" به اهدافشان در مناطق شلوغ دمشق شوند.

اکثر بخش‌های دمشق تحت کنترل نیروهای دولتی قراردارند.

سوریه در شش سال گذشته درگیر جنگی داخلی است.

اکثربخش های دمشق تحت کنترل نیروهای دولتی قرار دارد.

بیش از ۳۰۰ هزار سوری جان خود را در جریان این درگیری ها از دست داده اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل گفته است که از زمان شروع درگیری ها در سال ۲۰۱۱ بیش از ۵ میلیون نفر مجبور به ترک کشور و حدود ۶ میلیون نفر هم در داخل خود سوریه مجبور به ترک خانه های خود شدند.