انتقادها به افزایش قیمت اینترنت در ایران

منبع تصویر، ENTEKHAB
در پی انتشار خبر افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت موبایل در ایران، گزارشها نشان میدهد که بستههای حجیم و بلندمدت با قیمت گرانتر در بازار عرضه میشوند.
امروز شماری از روزنامههای صبح تهران از جمله آسیا، جهان صنعت، شرق و روزنامه فرهیختگان در گزارشهایی از افزایش قیمت اینترنت انتقاد کردند و خبر دادند که قیمتهای اعلام شده فراتر ازافزایش مصوب است.
همچنین بعضی از مخاطبان بیبیسی فارسی در پیامهای جداگانهای اعلام کردند که ابتدا شایعه افزایش صد در صدی قیمت تعرفه اینترنت مطرح شد و دولت افزایش ۳۴ درصدی را تائید کرد اما بعضی از بستههای اینترنتی تا ۴۴ درصد افزایش یافته است.
سایت انتخاب دیروز اعلام کرد بسته یک گیگابایت - یک ماهه در ایرانسل و همراه اول از ۱۰۵۰۰ تومان به ۱۴۱۰۰ تومان رسیده و ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته است.
همچنین بسته اینترنت پنج گیگابایت - یک ماهه ایرانسل نیز از ۲۳۶۰۰ به ۳۱۷۰۰ تومان رسیده است.
قیمت بسته ۱۸ گیگابایتی چهارماهه ایرانسل به ۱۱۸ هزار تومان و ۱۵ گیگابایتی چهارماهه همراه اول به ۸۳۵۰۰ تومان رسید. اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بستههای شش ماهه را نیز با قیمت بین ۱۵۰ تا حدود ۵۰۰ هزار تومان اضافه کردهاند.









