دانشگاه پلیتکنیک کابل برای برگزاری «نشست علما» یک هفته تعطیل میشود

منبع تصویر، Pajwak
براساس اطلاعیهای که دانشگاه پلیتکنیک (پولی تخنیک) کابل منتشر کرده است، این دانشگاه از امروز تا یکشنبه آینده، ۱۲ سرطان/ تیر برای برگزاری «نشست بزرگ علمای کشور» تعطیل است.
در اطلاعیهای که اداره این دانشگاه مهر و امضاء کرده و در سایت این دانشگاه دیده میشود از این نشست با عنوان نشست «لویه جرگه» نام برده شده است.
تالار بزرگی در محوطه این دانشگاه، در دو دهه گذشته محل برگزاری چندین جلسه لویه جرگه یا مجلس بزرگان بوده است.
در همین حال، نامهای در رابطه این نشست از سوی دفتر محمدحسن، نخست وزیر طالبان، در شبکههای اجتماعی دست بهدست میشود که در آن در مورد «ساختار و اهداف نشست علما» اطلاعاتی داده شده است. منابع رسمی هنوز این اطلاعیه را تایید نکردهاند.
در این نامه گفته شده در جلسهای به ریاست هبت الله آخندزاده، رهبر طالبان در قندهار برگزار شد، تصمیم گرفته شده «نشست بزرگی متشکل از علمای سراسر کشور تشکیل شود و این وظیفه به کمیسیونی به ریاست ملا برادر واگذار شود». در نامه آمده که این نشست در تاریخ ۸ سرطان/تیر برگزار میشود و شرکتکنندگان «علما و شخصیتهای شناخته شده جهادی خواهند بود».
پیشتر طالبان درباره برگزاری یک جلسه مشورتی صحبت کرده بود اما سخنگویان طالبان تاکنون رسما تاریخی برای برگزاری این نشست اعلام نکردهاند.

منبع تصویر، Kabul Pol-e-Technic Uni






