هشدار یک مقام بهداشتی اهواز درباره شدت و سرعت شیوع کرونا: 'اهواز به مرز وضعیت سیاه رسید'
مهران احمدی بلوطکی، دبیر شورای سلامت شهر اهواز از شدت گرفتن روند بیماری کرونا در اهواز طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: "روند بیماری در خوزستان و شهرستان اهواز یکباره با شیب تندی مواجه شد؛ روزانه موارد بیماری بیشتر میشود و روز گذشته نیز نسبت به روز قبل صددرصد افزایش یافته است."
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، شهر اهواز در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.
به گزارش ایسنا، آقای احمدی بلوطکی با اشاره به این تقسیم بندی و وضعیت وخیم شیوع بیماری گفت: "روند و شدت بیماری در اهواز به گونهای است که اگر در طیف رنگبندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت میتوانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است."
او از ابتلای نوزاد یک روزه به کرونا در خوزستان خبر داد و گفت: "سن ابتلا کاهش یافته است و شاهد ابتلا و مرگ کودکان بودهایم."
او گفت که احتمالا با نوع جهش یافته ویروس رو به رو هستند و افزود: " دوره کمون ویروس جهشیافته ۲۴ ساعت است یعنی در صورتی که فردی در تماس با یک مورد مثبت قرار بگیرد، پس از ۲۴ ساعت علامتدار میشود در حالی که در پیک قبلی، علامتدار شدن بیمار ۱۴ روز طول میکشید."
روز شنبه گذشته، مقامات استان خوزستان در جلسه ستاد ملی کرونا خواهان تعطیلی دو هفته ای این منطقه شدند اما ستاد ملی کرونا با این درخواست موافقت نکرد. استاندار خوزستان امروز گفت که این درخواست را مجددا مطرح خواهد کرد.











