نامه اعتراضی در پی مرگ ۸ کارگر ساختمانی: دولت مقصر است

منتشر شده در

کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ایران در پی مرگ هشت کارگر در اصفهان با نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور آنها را به همراه دیگر مسئولان مقصر دانسته است.

در این نامه آمده است: "در کشوری که هرکس از راه می‌رسد بسازبفروش می‌شود و مسئولین و نمایندگان آن به فکر نیروی انسانی نیستند نیروی انسانی آن تلف و عمر ساختمان‌هایش ۲۰ یا ۳۰ سال می‌شود. فقط بدانید که مقصر هستید."

این نامه مسئولان مختلف را متهم کرده که به عنوان متولیان اصلی ساخت و ساز در کشور "هیچ اهمیتی" به زندگی کارگران ساختمانی در ایران نمی‌دهند.

سه‌شنبه این هفته (۲۸ بهمن) هشت کارگر ساختمانی در اصفهان به خاطر سقوط آسانسور حمل بار کشته شدند. آنها برای ساخت برج ۱۶ طبقه‌ای مشغول کار بودند.

کارگران برای پایین آمدن از آسانسوز استفاده کردند که این حادثه اتفاق افتاد. یکی از ملاحظات ایمنی این است که کارگران سوار آسانسور حمل بار نشوند.

هشت کارگر در اصفهان با سقوط آسانسور حمل بار درگذشتند

منبع تصویر، ILNA

توضیح تصویر، هشت کارگر در اصفهان با سقوط آسانسور حمل بار درگذشتند

در نامه انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از تلاش دولت برای کاهش حق بیمه کارگران ساختمانی انتقاد شده است.

این نامه، که به امضای اکبر شوکت، رئیس هیات مدیره کانون رسیده، همچنین از دولت انتقاد کرده که از کارگران ایرانی حمایت نمی‌کند و بازار کار در صنعت ساختمان را به روی کارگران تبعه افغانستان باز گذاشته‌اند.

سال گذشته در ایران ۱۸۰۰ کارگر در حوادث کار جان خود را از دست دادند که حدود نیمی از این حوادث برای کارگران ساختمانی اتفاق افتاده است.