شما در حال مشاهده نسخه متنی وبسایت بیبیسی هستید که از داده کمتری استفاده میکند. نسخه اصلی وبسایت را که شامل تمام تصاویر و ویدیوهاست، مشاهده کنید.
بازگشت به وبسایت یا نسخه اصلی
اطلاعات بیشتر درباره نسخه لایت که برای مصرف کمتر حجم دادههاست
تهدیدهای بمبگذاری به دموکراتها هم رسید
همزمان با عید شکرگزاری در آمریکا چهار نماینده دموکرات مجلس این کشور در ایالت کنتیکت و سناتور این ایالت با تهدید بمبگذاری روبرو شدهاند.
جانا هیز، جیم هایمز، جان لارسون و جو کورتنی نمایندگان دموکرات کنتیکت و کریس مورفی سناتور دموکرات این ایالت در بیانیههایی جداگانه خبر دادهاند که پلیس آنها را از تهدید بمبگذاری مطلع کرده است.
در هیچ کدام از این موارد، نشانهای از مواد منفجره پیدا نشده است.
این تهدیدها پس از آن صورت گرفت که روزهای سهشنبه و چهارشنبه این هفته نیز چندین نفر از نامزدهای کابینه و تیم کاخ سفید دونالد ترامپ هدف تهدیدهای بمبگذاری قرار گرفتند.
حداقل ۹ نفر که برای هدایت وزارتخانههای دفاع، مسکن، کشاورزی و کار و همچنین نامزد نمایندگی آمریکا در سازمان ملل و دیگران هدف این تهدیدها بودهاند.
پلیس در حال تحقیق درباره این تهدیدها و منبع احتمالی آنهاست.
جانا هیز، نماینده مجلس در حساب شبکه ایکس خود نوشت که رئیس پلیس محلی به او خبر داده است که پلیس ایمیلی تهدیدآمیز گرفته که در آن گفته میشود صندوق پستی خانه جانا هیز هدف بمبگذاری است. اما بعد از وارسی مشخص شد هیچ ماده منفجرهای در صندوق پستی وجود ندارد.
یک سخنگوی جو کورتنی، نماینده مجلس دیگر این ایالت نیز بیانیه مشابهی را در اختیار رسانههای محلی گذاشته است که در آن آمده «آقای کورتنی و همسرش از اقدامات ماموران قانون تقدیر کردهاند و این اقدامات باید به عاملان این تهدیدها نشان میدهد که اعمال آنها تحمل نخواهد شد.»
پلیس فدرال آمریکا هنوز درباره این تهدیدهای تازه اظهارنظری نکرده است.
این تهدیدها در حالی انجام شده که میلیونها آمریکایی به مناسبت عید شکرگزاری در سفر هستند و یا در گردهماییهای خانوادگی محلی شرکت میکنند.
اخیرا تهدیدهای ساختگی مشابهی علیه سایر چهرههای ارشد سیاسی از جمله قاضیها و دادستانهایی که بر پروندههای کیفری علیه ترامپ نظارت داشتند مطرح شده است.
سال گذشته در جریان تعطیلات کریسمس برخی از سیاستمداران آمریکایی با تهدیدهای غیرواقعی روبرو شدند. سال گذشته نیز اغلب این سیاستمداران جمهوری خواه بودند اما تعدادی دموکرات نیز در میان آنها بود.
در پی تهدیدهایی که علیه اعضای کابینه دونالد ترامپ مطرح شد، افبیآی بدون اشاره به نام افراد تهدید شده گفت که از «تهدیدهای متعدد بمبگذاری» و همچنین تماسهای ساختگی برای حضور ماموران پلیس در خانه چند نفر آگاه است.
کارولین لیویت، سخنگوی تیم انتقالی ترامپ، گفت که منصوبان رئیس جمهور منتخب و کسانی که با آنها زندگی میکنند «هدف تهدیدهای خشن» قرار گرفتند.
او گفت که «مجریان قانون به سرعت وارد عمل شدند» تا از امنیت افراد مورد تهدید مطمئن شوند.
او گفت: «پرزیدنت ترامپ سرمشق ماست و اقدمات خطرناکی مثل ارعاب و خشونت ما را منصرف نمیکند.»
او و افبیآی از هیچ یک از کسانی که هدف تهدید قرار گرفتهاند نام نبردند.
الیز استفانیک، نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان، که به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل معرفی شده، اولین کسی بود که گفت تهدیدی علیه خانه او مطرح شده است.
پیت هِگسِت نامزد تصدی وزارت دفاع بعدا تایید کرد که او هم هدف گرفته شد.
او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که یک مامور پلیس صبح چهارشنبه به خانه آنها آمد و درحالی که هفت فرزند او خواب بودند به او اطلاع داد که آنها «یک تهدید معتبر» بمبگذاری دریافت کردهاند.
منابع آگاه در سازمانهای مجری قانونی به رسانههای آمریکایی گفتند دونالد ترامپ، که در جریان مبارزات انتخاباتی از تلاش برای سوءقصد جان به در برد، جزو کسانی نبود که در تماسهای ساختگی تهدید شدهاند.
براساس گزارشها مت گِیتس، که اخیرا از نامزدی وزارت دادگستری انصراف داد، و جانشین او پم باندی، دادستان سابق فلوریدا، از دیگر کسانی بودند که تهدید شدند.
در پی تهدیدها علیه اعضای کابینه آقای ترامپ کاخ سفید در بیانیهای گفت که جو بایدن، رئیس جمهور، در جریان جزئیات این حوادث قرار گرفته است.
کاخ سفید گفت که «با مجریان قانون در سازمانهای فدرال و تیم رئیس جمهور منتخب در تماس است و از نزدیک وضعیت را دنبال میکند.»