شما در حال مشاهده نسخه متنی وبسایت بیبیسی هستید که از داده کمتری استفاده میکند. نسخه اصلی وبسایت را که شامل تمام تصاویر و ویدیوهاست، مشاهده کنید.
بازگشت به وبسایت یا نسخه اصلی
اطلاعات بیشتر درباره نسخه لایت که برای مصرف کمتر حجم دادههاست
بریتانیا و آمریکا برای خارج کردن شهروندانشان از افغانستان، به این کشور نیرو اعزام میکنند
بریتانیا اعلام کرده که برای خارج کردن شهروندانش از افغانستان ۶۰۰ نیروی نظامی به این کشور میفرستد.
این پرسنل نظامی بریتانیا، شهروندان بریتانیایی و همچنین کارکنان افغان و مترجمان را تحت حمایت خود خواهند گرفت و تدارکات لازم برای جابجا کردن آنها را بر عهده خواهند داشت.
وزارت امور خارجه بریتانیا پیشتر از اتباع این کشور خواسته بود خاک افغانستان را ترک کنند.
برآورد می شود که حدود ۴۰۰۰ بریتانیایی هنوز در افغانستان باشند.
اعزام نیروهای آمریکایی به کابل برای خارج کردن کارکنان غیرنظامی سفارت
در همین حال آمریکا می گوید برای کمک به خارج ساختن کارکنان غیرنظامی سفارت این کشور در کابل، به این شهر نیروی نظامی اعزام می کند.
ند پرایس، از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت به دلیل وضعیت امنیتی افغانستان، حضور آمریکا در کابل به کارکنان اصلی دیپلماتیک تقلیل خواهد یافت.
ند پرایس در عین حال تاکید کرد که سفارت آمریکا در پایتخت افغانستان و در محل فعلی خود همچنان باز خواهد ماند.
این تصمیم آمریکا بعد از آن صورت می گیرد که این کشور به طور مکرر از شهروندانش خواست فورا افغانستان را ترک کنند.
سفارت آمریکا به شهروندان آمریکایی که هنوز در افغانستان هستند، هشدار داده که به دلیل وضعیت امنیتی افغانستان، توانایی این سفارتخانه برای یاری رساندن به آنها بسیار محدود است.
در ماه آوریل، سفارت آمریکا در کابل به کارکنان آمریکایی خود دستور داد اگر می توانند از جای دیگری به وظایف خود عمل کنند، به ماموریتشان در افغانستان پایان دهند.
این تصمیم بریتانیا و آمریکا بعد از آن اتخاذ شد که طالبان شهرهای غزنی و هرات را تصرف کردند.
نیروهای طالبان ظرف کمتر از یک هفته اخیر، کنترل یازده مرکز ولایت را در دست گرفته اند.