ادامه خشونت‌ها در افغانستان؛ حمله طالبان به ترینکوت مرکز ولایت ارزگان دفع شد

منتشر شده در

در ادامه خشونت‌ها در افغانستان، گروه طالبان از حمله به شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان خبر داده است.

مقام‌های ارزگان نیز این حملات را تایید کرده اما گفته آن را به شدت پاسخ داده اند.

محمد عمر شیرزاد، والی ارزگان می‌گوید که شب گذشته جنگجویان طالبان از شرق و غرب به شهر ترینکوت حمله کرده بودند که با پاسخ شدید نیروهای امنیتی رو به رو شدند.

آقای شیرزاد می‌گوید که نیروهای مردمی نیز شب گذشته در کنار نیروهای امنیتی با طالبان جنگیدند و هشدار واضح به طالبان دادند.

یوسف احمدی، از سخنگویان طالبان نیز گفته جنگجویان آنها به شهر ترینکوت حمله کرده و درگیری در آن منطقه جریان دارد و ادعا کرده پیشروی‌هایی داشتند.

پلیس فاریاب نیز از حمله گروهی طالبان به شهر میمنه مرکز این ولایت خبر داده است.

در خبرنامه این نیروها گفته شده که حملات پیهم طالبان به شهر میمنه شب گذشته از سوی نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی دفع شد.

همچنین طالبان مدعی هستند که کنترل شهر فیض آباد بدخشان را نیز به دست آوردند؛ ادعایی که هنوز منابع رسمی در مورد آن چیزی نگفته اما شماری از باشندگان محل آن را تایید کرده است.

این گروه اعلام کرده به شمول بدخشان، اکنون ولایات نیمروز، تخار، فراه، جوزجان، بغلان، سرپل، سمنگان و قندوز در دست آنهاست.

مقام‌ها در افغانستان تایید می‌کنند که اکنون جنگ در دست‌کم ۲۵ ولایت این کشور جریان دارد.

دفتر سخنگوی نیروهای مسلح افغانستان اعلام کرده که در یک شبانه روز گذشته در نتیجه ۲۰ عملیات هوایی و چندین عملیات ویژه در ولایات بلخ، هلمند، قندهار، کاپیسا، لوگر، ننگرهار، سرپل، سمنگان، فراه و پکتیا نزدیک به ۳۰۰ جنگجوی طالبان را کشته و ۱۲۷ نفرشان را زخمی کردند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان نیز برای بررسی وضعیت امنیتی شمال که شماری از شهرهای آن به دست طالبان افتاده امروز به شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ سفر کرده است.

او پیش از این برای مقابله با طالبان خواهان بسیج مردمی شده بود و گفته است تا شش ماه آینده وضعیت در کشورش به حالت ثبات برخواهد گشت.