سه قاضی و یک کارمند دادگاه پکتیا در لوگر کشته شدند

منبع تصویر، AFP
مقامهای دولتی ولایت پکتیا در جنوبشرق افغانستان میگویند که سه قاضی دادگاه استیناف و یک مامور اجرایی این نهاد در ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر از سوی گروه طالبان کشته شدهاند.
عبدالله حسرت، سخنگوی والی پکتیا میگوید که این افراد هنگام بازگشت از شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا در شاهراه لوگر-کابل مورد حمله طالبان قرار گرفتند.
این رویداد حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز (پنجشنبه، ۱۶ عقرب/آبان) رخ داده است.
وزارت داخله/کشور افغانستان نیز اعلام کرده که افراد گروه طالبان چهار غیر نظامی را در مسیر لوگر-کابل تیرباران کردهاند.
نصرت رحیمی، سخنگوی این وزاتخانه گفت که افراد گروه طالبان نخست این افراد را از خودرویشان بیرون و سپس تیرباران کردند.
تاکنون گروه طالبان در این مورد ابراز نظری نکرده است.

شاهدان عینی این رویداد به بیبیسی گفتهاند که مردان مسلح نخست یک واسطه نظامی نوع رینجر را مورد حمله قرار دادند، اما به گفته آنان به سرنشینان این خودرو آسیبی نرسیده است.
براساس آمار دستگاه قضایی افغانستان در حدود ۵ سال گذشته ۶۶ قاضی دادگاه در سراسر افغانستان کشته شدهاند.
پکتیا، یکی از ولایتهای ناامن در جنوب شرق افغانستان است که با پاکستان مرز مشترک دارد.
منطقه محمد آغه در حومه پل علم این ولایت از مناطقی ناامن در مسیر کابل-لوگر به شمار میرود. به گفته ساکنان محل این منطقه هر از گاهی شاهد درگیری و ناامنی است.






























