نیروهای ویژه افغان ولسوالی جانی خیل را از طالبان پس گرفتند

منبع تصویر، PAKTIA MEDIA CENTRE
منابع محلی ولایت پکتیا تایید کردند که نیروهای ویژه پلیس و ارتش افغان موفق شدهاند نیروهای طالبان را از مرکز ولسوالی جانی خیل این ولایت بیرون برانند.
عبدالله حسرت، سخنگوی والی پکتیا در جنوب شرق افغانستان به بیبیسی گفت که این عملیات توسط نیروهای امنیتی افغان حوالی ساعت ۲ بامداد به وقت محلی، امروز جمعه، سوم اسد/ شهریور انجام شده است.
او افزود که اکنون کنترل ولسوالی به دست نیروهای امنیتی افغانستان افتاده است.
آقای حسرت گفت که به دلیل قطع ارتباط با این ولسوالی تاکنون جزئیات بیشتری از این ولسوالی درباره تلفات نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان ارسال نشده است.
او گفت که این عملیات توسط نیروهای ویژه پلیس و نیروهای ویژه ارتش ملی افغانستان انجام شده است.
اسدالله شیرزاد، فرمانده حوزه ۳۰۳ اسپینغر پلیس نیز به بیبیسی گفت که نیروهای امنیتی افغان کنترل ولسوالی جانی خیل را بدست گرفتهاند.
او افزود که از تلفات عملیات اخیر اطلاعی در دست نیست، ولی در درگیریهای یک ماه اخیر در این ولسوالی ۱۱ سرباز امنیتی افغانستان کشته و ۲۵ نفر نیز زخمی شدهاند.

در یک ماه اخیر این ولسوالی چندین بار میان نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان دست به دست شده است، به گفته آقای شیرزاد در این عملیاتها حدود ۳۰۰ عضو گروه طالبان نیز کشته شدهاند.
ولسوالی جانی خیل آخرین بار روز پنجشنبه،۱۹ اسد/مرداد به دست نیروهای طالبان افتاد.
قبل از آن نیز سوم اسد/مرداد، افرادگروه طالبان موفق به تصرف این ولسوالی شده بودند.
وزارت دفاع افغانستان بعدا اعلام کرد که بامداد روز جمعه، ۱۳اسد/مرداد نیروهای امنیتی افغانستان موفق شدهاند تا کنترل ولسوالی جانیخیل را دوباره از نیروهای طالبان بگیرند.






























