شما در حال مشاهده نسخه متنی وبسایت بیبیسی هستید که از داده کمتری استفاده میکند. نسخه اصلی وبسایت را که شامل تمام تصاویر و ویدیوهاست، مشاهده کنید.
بازگشت به وبسایت یا نسخه اصلی
اطلاعات بیشتر درباره نسخه لایت که برای مصرف کمتر حجم دادههاست
دادگاه استیناف رئیس شورای ولایتی هرات را به هشت ماه زندان محکوم کرد
دادگاه استیناف جرایم سنگین اداری افغانستان کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی هرات را به جرم سوء استفاده از صلاحیت به هشت ماه زندان محکوم کرد.
دادگاه ابتدائی (بدوی) مرکز عدلی و قضایی جرایم سنگین روز هفتم حمل (فروردین) آقای علیزایی را به ۳۰ ماه زندان محکوم کرده بود.
قاضی دادگاه استیناف روز چهارشنبه (۲۷ ثور/اردیبهشت) اعلام کرد که آقای علیزایی از زمان صدور حکم جدید تا هشت ماه دیگر محکوم به حبس تنفیذی شده است.
این قاضی اما افزود که آقای علیزایی به پیشنهاد فرید حمیدی، دادستان کل کشور و در برابر ۵۰۰ هزار افغانی تضمین تا زمان فرجامخواهی پروندهاش آزاد است.
جمشید رسولی، سخنگوی دادستان کل کشور به بیبیسی گفت که ارائه چنین درخواستی از صلاحیتهای دادستان کشور است و این امر به معنای نادیده گرفتن جرم فرد محکوم و مختومه کردن پرونده او نیست.
آقای علیزایی حق فرجامخواهی دارد و دادگاه تمیز/دیوان عالی میتواند حکم دادگاه استیناف را تغییر دهد.
آقای علیزایی متهم شده که با ۲۰ نفر مسلح یک فرد متهم به دریافت هشت هزار دلار رشوه را به زور از دادستانی ولایت هرات بیرون آورده و با خود برده است.
اتهامهای دیگری که علیه آقای علیزایی وارد شده، این است که او مانع کار معاون والی هرات و یک مقام ارشد پلیس این ولایت شده است.
دادگاه مرکز عدلی و قضایی جرایم سنگین گفته که دلایل اثبات این اتهامات "ضعیف" است.
دو هفته پس از صدور حکم دادگاه ابتدایی، هواداران رئیس شورای ولایتی هرات در راهپیمایی اعتراضی جادههای اصلی هرات را بستند.
عکسهایی که از این راهپیمایی منتشر شد، نشان میداد که بیشتر هواداران آقای علیزایی مسلح بودند و این امر باعث نگرانی مردم هرات شد.