![]() |
|
İran
İran, ABD'nin dış politikasında önemli bir potansiyel sorun olarak yeralıyor. Bush yönetimi, İran'ı açık bir dille, gizli nükleer silahlar üretmekle suçladı ve Tahran yönetiminin, Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu'nun kurallarını ihlâl ettiği gerekçesiyle Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi'ne sevkedilmesi konusunda baskı uyguladı. George Bush'un başkan seçilmesi durumunda bu politikanın devam etmesi bekleniyor. Bush yönetiminin, bir aşamada, geliştirildiği iddia edilen nükleer silahları engellemek amacıyla İran'a askerî operasyona girişip girişmeyeceği sorusu gündeme gelebilir. John Kerry ise, daha temkinli bir politikayla, Tahran yönetimini Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu'nun kurallarına uyması için diplomatik yollarla ikna etmeye çalışacak. Nükleer silahların yayılması, özellikle bazı ülkelerin atom bombası üretmek için gerekli teknolojiye sahip oldukları düşünüldüğünde, hem Bush hem de Kerry için zorlu bir dış politika konusu olacak. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ^^ Back to top | |||