![]() |
|
Hindistan
Eski Başbakan Atal Behari Vajpayee liderliğindeki Hindistan hükümeti, ABD'yle ilişkilerini 'önemli bir stratejik ortaklık' olarak tanımlamıştı. Bu, Soğuk Savaş döneminde Sovyetler Birliği'ni başlıca müttefik olarak gören Hindistan için önemli bir değişiklikti. Ancak Kongre Partisi liderliğinde yönetime gelen yeni hükümetle birlikte bu ilişkilerde gerileme yaşandı. Seçimler öncesinde Kongre Partisi, Hindistan'ın ABD'ye bağımlı hale geldiğini ve bunun değişeceğini söylemişti. George Bush, Hindistan'la ilişkilerini dikkatli yürütmeye devam edecek. Özellikle Hindistan ve Pakistan arasındaki sorunlu bölge Keşmir huzursuzluk yaratmaya devam edecek. Hindistan, Keşmir konusunda ABD'nin müdahale etmesini, hatta arabuluculuk rolü üstlenmesini bile istemiyor. John Kerry'nin tutumunun da farklı olmayacağı düşünülüyor. Hindistan Asya'da ve dünyada önemli bir ülke konumunu koruyor. ABD'nin bu ülkeyle ilişkilerinin nasıl gelişeceği önemli bir dış politika maddesi olarak her iki adayın da gündeminde olacak. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ^^ Back to top | |||