İklim zirvesinin Dubai'de düzenlenmesi neden tartışma yaratmıştı?
COP28'in Birleşik Arap Emirlikleri'nin en kalabalık kenti olan Dubai'de düzenlenmesi geçtiğimiz haftalarda yoğun şekilde tartışıldı.
Bunun birden fazla nedeni var.
BAE, dünyanın en fazla petrol üreten ilk 10 ülkesinden biri.
Kamuya ait petrol şirketinin başında bulunan Sultan Ahmet El Caber, konferansın da başkanı seçildi.
Petrol, kömür gibi fosil bir yakıt kaynağı.
Fosil yakıtlar, yandıkları zaman karbondioksit gibi dünyanın ısınmasına yol açan gazlar açığa çıkardıkları için iklim değişikliğinin ana sebebi olarak görülüyorlar.
El Caber’in başında olduğu şirket ise petrol üretme kapasitesini büyütmek istiyor.
BBC’nin ele geçirdiği belgelere göre BAE ev sahibi rolünü yeni petrol ve gaz anlaşmaları yapmak için kullanmak istiyor.
El Caber aynı zamanda yenilebilir enerji şirketi Masdar’ın da başında, bu şekilde rüzgar ve güneş enerjisi gibi temiz teknolojilerden de yararlanmak niyetinde.
COP28'de, kömür, petrol ve gaz gibi halen yaygın olarak kullanılan fosil yakıtların geleceğine dair anlaşmazlıkların yaşanması bekleniyor.