AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, partisinin TBMM grup toplantısında Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin dün açıkladığı Selahattin Demirtaş kararı hakkında konuştu:
"Esasen AİHM bizim
mahkemelerimizin yerine geçecek şekilde karar veremez. Sadece burada
verilen kararlar mahkemelerimizce değerlendiriliyor.
"AİHM bu kararı iç
hukuk yolları tükenmeden alarak istisnai bir uygulama yapmıştır.
"Kaldı ki biz
bireysel başvuru adımını attığımız zaman Türkiye’de AYM’yi bütün yolları
tüketme unsuru olarak gördük. Ondan sonra AİHM
devreye girebilir, bu şekilde bu adım atıldı.
"Ama şimdi
görüyoruz ki bütün yollar tüketilmeden AİHM bu tür kararları alma yoluna
tevessül etmiştir.
"Tamamıyla bu
adımlar siyasidir, bunun da gereğini gerekçesini biliyoruz.
"İstisnasını bir kenara
bıraksak bile Selahattin Demirtaş ile ilgili hüküm, aynı mahkemenin İspanya’daki
Batasuna davasındaki kararla çelişmektedir.
"O kararda mahkeme
bırakın şiddet eylemlerini teşvik etmeyi, şiddet eylemlerini açıkça kınamamanın
suç sayılabileceğine hükmetmiştir.
"Şiddet eylemini
kınamamayı teröre destek olarak kabul eden bir mahkemenin 6-8 Ekim 2014’te 39
vatandaşımızın hunharca katledilmesinin baş sorumlusunun tahliyesini istemiş
olması resmen çifte standarttır, hatta ikiyüzlülüktür.
"AİHM Türkiye
nezdinde saygı görmek istiyorsa önce dönüp kendi çelişkilerini sorgulamalıdır.
"Bu şahıs siyasi
görevleri veya söylemleri sebebiyle değil, terörle arasına mesafe koyamadığı
için milletimizin gözünde de suçludur. Kobani’nin katili
budur. Diyarbarkır’daki 53 yavrumuzun katili budur.
"Ey AİHM, sen
anlamasan da biz anlatmaya devam edeceğiz.
"Aynı mahkemenin
FETÖ davaları için takınacağı tavrın da işaretleri şimdiden gözükmeye başladı.
"Mahkemenin aynı
yaklaşımı sergilememesini temenni ediyoruz. Aksi takdirde bunca çifte standarda
ve riyakarlığa daha fazla tahammül etmek mecburiyetinde olmadığımızı
hatırlatırım."
-
AİHM Demirtaş hakkındaki nihai kararında 'Derhal tahliye edilmesine' hükmetti