Guantanamo'dan 9 tutsak S. Arabistan'a gönderildi

Kaynak, AP
Amerika Birleşik Devletleri'nin, Küba'nın Guantanamo Körfezi'ndeki gözetim kampında 10 yıldır haklarında hiçbir suçlama getirilmeden tutulan Yemenli tutsaklardan dokuzu Suudi Arabistan'a gönderildi.
Yemen'deki mevcut istikrarsızlık nedeniyle, Suudi Arabistan tutsakları almayı kabul etti.

Kaynak, Reuters
Guantanamo kampında şimdi seksen tutsağın kaldığı bildiriliyor.
ABD Başkanı Barack Obama, 20 Ocak 2017'de görev süresi dolmadan kampın kapatılmasını istiyor.
BBC Washington muhabiri Laura Bicker, tutsakların naklinin Suudi Arabistan'la ABD arasında uzun bir süredir devam eden müzakereler sonrasında gerçekleştiğini aktarıyor.

Kaynak, Reuters
Obama önümüzdeki Çarşamba günü Riyad'a giderek Suudi Arabistan Kralı Selman'la görüşecek.
Barack Obama ertesi gün de Körfez İşbirliği Konseyi zirevesine katılacak.

Kaynak, Reuters
Nakil kararı, Beyaz Saray'ın, fazla riskli olmadığı düşünülen tutsakların salıverilmesi çabalarının bir parçasını oluşturuyor.
Obama, diğer tutsakların ABD'deki hapishanelere nakledilmesini istiyor. Ancak iki kanadı da Cumhuriyetçilerin kontrolünde olan Kongre buna karşı çıkıyor.








