اخراج ۳۵۰ هزار کارگر خارجی از عربستان سعودی
عربستان سعودی میگوید سیصد و پنجاه هزار کارگر خارجی را طی پنج ماه گذشته از این کشور اخراج کرده است.
سخنگوی وزارت کشور عربستان گفته است که بیش از ۱۸ هزار کارگر خارجی هنوز در بازداشتگاهها منتظر اخراج از این کشور هستند.
او گفت که این کارگران قواعد و مقررات مربوط به اقامت در عربستان و کار را نقض کردهاند.
اخراج کارگران خارجی از نوامبر سال پیش شروع شد.
عربستان ابتدا به کارگران مهاجر اجازه داد تا به صورت داوطلبانه کشور را ترک کنند.
مقامهای سعودی میگویند که با اخراج کارگران غیرقانونی خارجی، برای شهروندان عربستان ایجاد اشتغال میشود.
کارگران مهاجر بخش چشمگیری از نیروی کار عربستان سعودی و شیخنشینهای حاشیه خلیج فارس را تشکیل میدهند.
گفته شده که حدود ۹ میلیون کارگر مهاجر در عربستان سعودی مشغول به کارند.
بسیاری از فعالان حقوق بشر و حقوق کارگران میگویند کارگران مهاجر در این کشورها شرایط بسیار دشواری دارند.





























