سفیر آلمان به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد
ایران، سفیر آلمان را به دلیل «اظهارات مداخله جویانه» فریدریش مرتس، صدراعظم این کشور به وزارت خارجه احضار کرد.
منابع خبری در ایران اعلام کردند که اکسل دیتمن سفیر آلمان امروز پنج شنبه (۲۹ زانویه /۹ بهمن) به وزارت خارجه احضار شد.
به گزارش این منابع خبری، وزارت خارجه ایران «مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران» در مورد اظهارات «مداخله جویانه و غیرمسئولانه» مقامات آلمان را به سفیر این کشور ابلاغ کرد.
صدراعظم آلمان در واکنش به سرکوب خونین معترضان در ایران، موضعگیریهای صریحی داشته است.
فریدریش مرتس دیروز در یک کنفرانس خبری مشترک با نخستوزیر رومانی گفت: «حکومتی که فقط با توسل به خشونت و ارعاب علیه مردمش در قدرت باقی بماند، به روزهای آخرش رسیده است.»
آقای مرتس حدود دو هفته قبل هم پیشبینی کرده بود که حکومت ایران «روزها و هفتههای پایانی» خود میگذراند.





