وزیر خارجه استرالیا با هدف تقویت همکاریهای انرژی و تجاری به شرق آسیا سفر میکند
پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا، اعلام کرد که برای تقویت روابط تجاری و انرژی این هفته به ژاپن، چین و کره جنوبی سفر خواهد کرد.
این سفر در حالی انجام میشود که محدود شدن تردد کشتیها در تنگه هرمز و کاهش عرضه نفت باعث بحران در منطقه آسیا-اقیانوسیه شده است.
خانم وانگ در بیانیهای گفت: «بازارهای جهانی انرژی همچنان به دلیل جنگ خاورمیانه و بسته شدن تنگه هرمز دچار اختلال هستند و پالایشگاههای آسیایی و منطقه هند-اقیانوسیه تحت تأثیر قرار گرفتهاند.»
او افزود: «تعامل مستقیم و حضوری با همتایان در سراسر منطقه کمک میکند تا همزمان با ادامه این اختلالات، هماهنگی مؤثری داشته باشیم.»