رسانههای دولتی روسیه روز شنبه گزارش دادند که روسیه اندکی پس از اصابت یک موشک آمریکایی-اسرائیلی در نزدیکی تأسیسات اتمی بوشهر تخلیه برنامهریزیشده برای ۱۹۸ نیروی خود از این نیروگاه را آغاز کرده است.
خبرگزاری تاس به نقل از الکسی لیخاچف، رئیس شرکت روس اتم گفته است: «طبق برنامه، امروز مرحله اصلی تخلیه را آغاز کردیم. حدود ۲۰ دقیقه پس از آن حمله ناموفق، اتوبوسها از ایستگاه بوشهر به سمت مرز ایران و ارمنستان حرکت کردند. دقیقاً ۱۹۸ نفر، این بزرگترین عملیات تخلیه است.»
نیروگاه اتمی بوشهر امروز برای چهارمین بار هدف حملات اسرائیل و آمریکا قرار گرفت.
عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران پیشتر در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به این حمله واکنش نشان داد و گفت هرگونه تشعشعات رادیواکتیو از نیروگاه اتمی بوشهر «نه تهران، بلکه پایتختهای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به ورطه نابودی خواهد کشاند.»
آژانس بین المللی انرژی اتمی هم ضمن ابراز نگرانی از حملات مجدد اسرائیل و آمریکا به این تاسیسات گفت که نیروگاههای هستهای و مناطق اطراف آنها «هرگز نباید هدف حمله قرار گیرند» و برای جلوگیری از وقوع یک حادثه هستهای، خواستار «حداکثر خویشتنداری در اقدامات نظامی» شد.