بریتانیا میگوید اخذ عوارض از یک آبراه بینالمللی معنا ندارد
وزیر خارجه بريتانيا میگوید کشورش برای دستيابی به «راهحلی سريع» برای اين درگيری و همچنين تدوين برنامهای برای مرحله پس از آن تلاش کرده است.
ايوت کوپر افزوده است که «مهمترين موضوع برای ما» بازگشايی تنگه هرمز است.
او تاکيد کرد هيچ کشوری نمیتواند چنين مسيری را مسدود کند، زيرا اين اقدام «خلاف اصول بنيادين حقوق درياها» است.
خانم کوپر گفت: «ما به بازگشايی کامل و بدون قيدوشرط اين تنگه نياز داريم؛ نه تنها به عنوان بخشی از آتشبس فعلی، بلکه برای آينده بلندمدت منطقه.»
وی افزود: «آزادیهای بنيادين درياها نبايد يکجانبه محدود يا به مزايده گذاشته شود و همچنين جايی برای دريافت عوارض در يک آبراه بينالمللی وجود ندارد. آزادی ناوبری به اين معناست که عبور و مرور بايد آزاد باشد.»
وزير امور خارجه بريتانيا همچنين گفت بدون حل بحران در لبنان، دستيابی به صلح پايدار در خاورميانه ممکن نخواهد شد.