اورژانس ایران: در ساعتهای اوج گرما از خانه خارج نشوید
محسن لعل، معاون آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور، از شهروندان خواست در ساعتهای اوج گرما از خانه خارج نشوند.
او به خبرگزاری مهر گفت: «در صورت نداشتن ضرورت برای خروج از منزل، افراد بهویژه گروههای پرخطر از خانه خارج نشوند، بهویژه در ساعات اوج گرما یعنی از ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر. در صورت لزوم برای خروج باید از لباسهای نخی و سبک و روشن استفاده شود و بهطور مداوم و قبل از احساس تشنگی آب نوشیده شود.»
او گفت که کودکان و نوزادان، سالمندان، خانمهای باردار، افراد چاق، مبتلایان به بیماریهای زمینهای مانند دیابت یا بیماریهای قلبی، و همچنین افرادی که در فضای باز فعالیت سنگین دارند، بیش از دیگران در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند.