فرماندهان مرزبانی ایران: در بیش از یک هفته حدود ۲۵ هزار اتباع غیرمجاز افغانستان اخراج شدند

منبع تصویر، @MoRRAfg
مسئولان مرزبانی ایران اعلام کردند که در بیش از یک هفته گذشته، حدود ۲۵ هزار نفر از دو گذرگاه مرزی در خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به افغانستان بازگردانده شدهاند.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفته است که در ۱۰ روز گذشته حدود ۱۴ هزار اتباع «غیرمجاز» افغانستان به کشورشان بازگردانده شدهاند.
مجید شجاع به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است که ۱۳ هزار و ۸۵۲ نفر از اتباع افغانستان توسط هنگ مرزی تایباد از گذرگاه مرزی دوغارون به کشورشان بازگردانده شدهاند.
در همین حال، خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از جواد رفیعی، جانشین فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گزارش داده است که طی یک هفته گذشته، « از دستگیری و طرد ۱۱هزار و ۶۶۹ نفر اتباع غیرمجاز در مرزهای مشترک ایران با افغانستان» خبر داد.
این مقام مرزیانی ایران گفته است که این افراد پس از طی مراحل قانونی از طریق پایانه مرزی میلک به کشورشان برگردانده شدند.
در ماههای اخیر، ایران روند جمعآوری اتباع «غیرمجاز» افغان و اخراج اجباری آنها به افغانستان را تسریع کرده است.












