احمد وحیدی، وزیر کشور ایران گفته است که کشته و زخمی شدن اکثر قربانیان انفجارهای روز گذشته در کرمان ناشی از اصابت ساچمهها و ترکشهای انفجار بوده است و برخی دیگر هم دچار موج انفجار شدهاند.
او هنگام بازدید از بیمارستانی در کرمان گفت که پزشکی قانون، تا کنون کشته شدن ۸۴ نفر را تایید کرده است.
پیشتر منابع دولتی تعداد کشته شدگان را ۹۵ نفر گزارش کرده بودند اما خبرگزاری ایرنا به نقل از رئیس اورژانس کشور گفت که دلیل آن اشتباه در شمارش اجساد به دلیل متلاشی شدن برخی از آنها بوده است.
او گفت که ۲۸۴ نفر در این انفجارها زخمی شدهاند.
پیشتر، وزیر کشور در مصاحبه با شبکه رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی در صبح پنچشنبه گفت که براساس گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۱۱۹ عمل جراحی روی زخمیها در بیمارستانهای کرمان انجام شده و وزیر بهداشت نیازمندیهای لازم برای درمان مجروحان را از مناطق دیگر به کرمان منتقل کرده است.
براساس این گزارش، وزیر کشور روز پنجشنبه از زخمیهای بستری در بیمارستانهای کرمان عیادت کرد.
پیشتر، مقامات دولتی گفته بودند که بمبگذاران به منظور افزایش شمار کشتهشدگان، در وسایل انفجاری ساچمه کار گذاشته بودند. این روش معمولا در حملات غیرهدفمند و به منظور افزایش تلفات ناشی از انفجار به کار میرود.