ارتش اسرائیل اعلام کرده که جنگ با حماس را در غزه را از سر گرفته است.
به گفته اسرائیل اندکی پیش از پایان آتش بس هفت روزه، راکتی را که از غزه شلیک شده بود، ساقط کرده است.
این در حالی است که رسانههای وابسته به گروه حماس از انفجار و تیراندازی در شمال غزه پیش از پایان آتشبس خبر میدهند.
آتش بس در ابتدا قرار بود چهار روز طول بکشد اما دو بار پس از آن هر کدام به مدت ۲ روز تمدید شد.
از روز پنجشنبه هفته گذشته و آغاز آتشبس ۱۱۰ گروگانی که در غزه بودند آزاد شدند و در ازای آن هم اسرائیل ۲۴۰ زندانی فلسطینی را آزاد کرد.
حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل ۱۲۰۰ کشته برجای گذاشت و به گفته مقامات بهداشتی حماس در غزه که وابسته به حماس هستند در عملیات تلافیجویانه اسرائیل بیش از ۱۴ هزار ۸۰۰ نفر از جمله ۶ هزار کودک کشته شدهاند.