اکسیوس: مقامات اسرائیلی برای گفتگو پیرامون ایران و عربستان به آمریکا میروند
به گزارش وبسایت خبری اکسیوس، قرار است درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی آن کشور، هفته آینده برای گفتگو با مقامات آمریکایی به واشنگتن سفر کنند.
این نشریه به نقل از منابع اسرائیلی که دز آنها نام نبرده، گفته است دلیل این سفر افزایش نگرانی در مورد پیشرفت در برنامه هستهای ایران و همچنین تصمیم ایالات متحده به افزایش فشار برای توافق صلح بین اسرائیل و عربستان سعودی است.
براساس این گزارش، انتظار می رود آقایان درمر و هانگبی اواخر هفته آینده وارد واشنگتن شوند و با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، و دیگر مقامات ارشد کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا دیدار کنند.
موضوعات اصلی که انتظار می رود مورد بحث قرار گیرد، ایران و عربستان سعودی است.
در عین حال این نشریه نوشته است که یک مقام در دفتر نخست وزیری اسرائیل گفته است که تاریخ دقیق این دیدارها هنوز نهایی نشده و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.