وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ایران برای توضیح برنامههایش به مجلس رفت
رضامراد صحرایی، وزیر پیشنهادی رئیسجمهور ایران برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، برای توضیح برنامه های خود به مجلس شورای اسلامی رفته است.
ابراهیم رئیسی شب گذشته در نامه ای به آقای مرادی که هم اینک سرپرست وزارت آموزش و پرورش است، او را به عنوان وزیر پیشنهادی و برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.
یوسف نوری، وزیر پیشین آموزش و پرورش ایران، در اقدامی که رسانهها آن را مربوط به تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان اعلام کردند یک ماه و نیم پیش، کنارهگیری کرده بود.
آقای نوری سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت ابراهیم رئیسی بود. دو وزیر پیشنهادی دیگر او موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشدند.
آیتالله علی خامنهای به تازگی از تغییر پی در پی وزرای آموزش و پرورش انتقاد کرده و در دیدار با جمعی از معلمان گفته بود:
«در ده سال اخیر، پنج وزیر و چهار سرپرست سر کار آمدند» و «دستگاه به این عظمت با تغییر مداوم وزیر، ضربه میخورد».
فرهنگیان و معلمان ایران یکی از صنفهای اصلی معترض از جمله به اوضاع اقتصادی هستند و فعالان صنفی مرتب با دستگیری، احضار و حکم زندان طولانی مدت، تحت سرکوب قرار دارند.




