کمتر از چند ساعت مانده به آغاز مسابقات هفته ۲۸ لیگ برتر فوتبال ایران، اختلاف سه تیم مدعی قهرمانی یعنی پرسپولیس (صدرنشین)، سپاهان (دوم) و استقلال (سوم) بر سر ساعت، روز و مکان مسابقات با مقامهای برگزاری مسابقات به اوج رسیده است.
جنجال نخست از سوی سپاهان و استقلال بود که معترض بودند چرا آنها باید فردا (جمعه) به میدان بروند و دیگر مدعی قهرمانی یعنی پرسپولیس یک روز بعد (شنبه) مسابقه خود را با اطلاع از نتایج دیگر رقبا برگزار کند.
این اعتراض به جایی نرسید و مقامها گفتند مطابق آنچه از پیش تعیین شده بود تنها مسابقات دو هفته پایانی لیگ امسال - یعنی هفتههای ۲۹ و ۳۰ - به طور همزمان برگزار خواهد شد.
پس از آن پرسپولیس که تنها با یک اختلاف در صدر جدول قرار دارد نسبت به برگزاری مسابقه خود برابر پیکان بدون حضور تماشاگران اعتراض و حتی تهدید کرد که چنانچه تماشاگران اجازه حضور نداشته باشند به میدان نخواهد رفت.
امروز شورای تامین شهر تهران از موافقت خود با برگزاری مسابقه در ورزشگاه آزادی و با حضور تماشاگران اعلام کند.
اما این خبر خیلی زود با واکنش تند مدیرتیم استقلال روبرو شد که گفته بود این تصمیم همچون «لکه ننگی» بر پیشانی برگزارکنندگان لیگ امسال باقی خواهد ماند چرا که از نظر او برگزاری این مسابقه در استادیوم آزادی و در حضور تماشاگران به سود پرسپولیس خواهد بود.
ساعتی بعد از این اظهارات بیژن طاهری، مدیر تیم استقلال، سازمان لیگ فوتبال ایران جوابیهای صادر کرد که در آن برخلاف موضعگیری بیژن طاهری و همچنین مدیران باشگاه پیکان گفته شده: «انتخاب ورزشگاه آزادی، درخواست باشگاه پیکان بود و با موافقت مدیرعامل استقلال انجام شد».
سازمان لیگ که مجری برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران است در این بیانیه که رسانههای داخل ایران منتشر کردهاند آورده: «انتخاب ورزشگاه آزادی جهت برگزاری مسابقه دو تیم پیکان تهران و پرسپولیس در هفته بیست و هشتم لیگ برتر با تقاضای باشگاه پیکان و موافقت مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت پذیرفت که دلیل اصلی اتخاذ چنین تصمیمی، اعلام آمادگی باشگاه پیکان برای حضور تماشاگر در این مسابقه بود».
این سازمان در پایان بیانیه از اظهارات تند مدیر تیم استقلال و همچنین برخی از دیگر از مسئولان باشگاهها و انتقاد کرده و آنها را تهدید به طرح شکایت در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال کرده است.
لیگ برتر فوتبال ایران که تنها سه هفته از آن باقی مانده در هفتههای اخیر به اوج هیجان خود رسیده چرا که سه تیم اول تا سوم، یعنی پرسپولیس، سپاهان و استقلال هر کدام تنها با یک امتیاز فاصله همچنان شانس قهرمانی دارند و لغزش هر کدام از تیمها شانس قهرمانی دو تیم دیگر را افزایش خواهد داد.
فردا - جمعه - استقلال باید در تهران با صنعت نفت آبادان روبرو شود که این تیم هم در قعر جدول و خطر سقوط به دسته اول را دارد.
سپاهان در مسجد سلیمان برابر تیم نفت این شهر به میدان خواهد رفت. نفت مسجد سلیمان قعرنشین و گزینه اصلی سقوط به لیگ دسته اول فوتبال ایران است.
روز شنبه هم پرسپولیس برابر پیکان قرار خواهد گرفت و برای حفظ فاصله خود با دو رقیب دیگر چارهای جز شکست تیم جوان و سختکوش پیکان ندارد.