یک عضو کارگروه «تعیین محتوای مجرمانه رایانهای» در ایران با تاکید بر آنچه که «رفتار خلاف قانون اینستاگرام و واتساپ خواند»، گفته «بر کسی پوشیده نیست که دشمن از فضای این دو پلتفرم خارجی برای سازماندهی نیروهای خود از جمله منافقین، کومله و دموکرات و برای واردات سلاح جنگی به ایران به منظور کشتار مردم استفاده میکند».
به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی باقری گفته «اینستاگرام و واتساپ عملاً ابزار سازماندهی و شبکه سازی دشمن برای جرایمی مانند قاچاق اسلحه، شکل دهی اغتشاشات و کشتار مردم بودند».
او گفته اگر این پلتفرمها حاضر به تعهد باشند که برای «سوءاستفادههای مالی، تحریک و تهییج کاربران و برای ایجاد ناامنی و اغتشاش» استفاده نشوند، میتوانند به فعالیت خود در ایران ادامه دهند.
پیش از این دولت ایران از یک ضربالاجل ۱۰ روزه برای پاسخگویی متا خبر داده بود.
نهم ابانماه شرکت متا، مالک اینستاگرام، در پاسخ به بیبیسی
فارسی درباره بیانیه اخیر دو نهاد امنیتی حکومت ایران، گفته است به حق دسترسی همه
از جمله ایرانیان اعتقاد دارد و افتخار میکند که مردم برای ثبت وقایع و حمایت از
معترضان، از اینستاگرام استفاده میکنند.
وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه
ادعا کرده بودند فیسبوک و اینستاگرام برای حمایت از اعتراضات ایران «الگوریتم»هایشان
را تغییر دادهاند (بیشتر بخوانید).