وزارت خارجه آمریکا: در این شب یلدا همراه مردم ایران عزاداریم
وزارت خارجه آمریکا در پیامی به مناسبت شب یلدا با ملت ایران ابراز همدردی کرده است.
در این پیام که در توییتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم منتشر شده، آمده است که «شب یلدا برای بسیاری از ایرانیان نماد پیروزی خیر بر شر و زمانی برای جشن گرفتن با عزیزان است اما امشب بسیاری از خانوادهها امشب با جاهای خالی روبرو هستند زیرا به گفته سازمانهای معتبر حقوق بشری، حکومت ایران صدها تن از معترض، از جمله دهها کودک را از زمان شروع اعتراضات مسالمتآمیز سراسری کشته و بیش از ۱۸۰۰۰ نفر را زندانی کرده است».
در ادامه این پیام با اشاره به بعضی از اقدامات حکومت برای خاتمه دادن به اعتراضات آمده است که «رهبری جمهوری اسلامی از هیچ اقدامی برای خاموش کردن مخالفان رویگردان نیست».
وزارت خارجه آمریکا گفته است که «ما امشب در این شب یلدا همراه مردم ایران عزاداریم و بر همستگی خود با مردم ایران تاکید میکنیم؛ ایالات متحده به مقابله با نقض حقوق بشر توسط مقامات ایرانی ادامه خواهد داد و عاملان خشونت علیه مردم را مورد بازخواست قرار خواهد داد».
این پیام میافزاید: «ما از طریق اقدامات یکجانبه و چندجانبه، همراه با متحدان و شرکای خود. به حمایت از مردم ایران ادامه خواهیم داد، زیرا آنها در برابر خشونت دولت خود علیه زنان و دختران ایستادگی میکنند».
در پایان این پیام آمده است که «چشم جهان به ایران دوخته شده است. ما بار دیگر از این فرصت استفاده میکنیم و از رهبری ایران میخواهیم که به جای سرکوب خشونتآمیز، به خواسته مردم گوش فرا دهد».
این مطلب شامل محتوایی از X است. قبل از بارگیری این محتوا از شما اجازه می گیریم، زیرا ممکن است این سایت ها از کوکی ها و یا سایر انواع فن آوری استفاده کنند. می توانید سیاست X را درباره کوکی ها و سیاست مربوط به حفظ حریم خصوصی را پیش از موافقت بخوانید. برای دیدن این محتوا روی "موافقت و ادامه"کلیک کنید.
پایان پست X



