کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیهای گفت که مقامهای آمریکایی و اسرائیلی در جریان نشست مقامهای ارشد دو کشور به هماهنگ کردن تلاشها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هستهای متعهد شدهاند.
به گفته کاخ سفید این دیدار روز سهشنبه انجام شد.
این خبر یک روز بعد از آن اعلام میشود که گزارش شد در آخرین هفته از "ماه جنگ" در اسرائیل، صدها چترباز ارتش اسرائیل به قبرس رفتهاند تا در رزمایشی مشترک به نام "فراتر از افق" شرایط و وضعیت جنگی علیه جنبش حزبالله لبنان را تمرین کنند.
این مانور بخشی از رزمایش بزرگ "ارابههای آتش" است که در آن نیروی هوایی اسرائیل هم حمله به اهداف هستهای در ایران را شبیهسازی میکند.
ارتش اسرائیل هدف از رزمایش فراتر از افق را "ارتقای آمادگی و شایستگی نیروها در انجام ماموریتهای عملیاتی در عمق خاک دشمن" خوانده که به نوشته رسانههای اسرائیلی اشاره به حزبالله لبنان است.
ارتش اسرائیل یک سال پیش اعلام کرده بود که در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در دورهای چهارهفتهای با عنوان "ماه جنگ" مانورهای گسترده نظامی برگزار میکند.
به گزارش تایمز اسرائیل این رزمایش "بزرگترین مانور نظامی اسرائیل در دهههای اخیر" است.
مانور مشترک اسرائیل و قبرس آخرین مرحله این رزمایش است که روز پنجشنبه دوم ژوئن تمام میشود.