وزیر خارجه طالبان از هند خواست سفارت خود را در کابل بازگشایی کند

منبع تصویر، Getty Images
امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، از هند خواسته است که نمایندگیهای دیپلماتیک خود در افغانستان را بازگشایی کند.
او در مصاحبهای با یک رسانه هندی (نیوز۱۸) گفت اگر هند فعالیت سفارت و کنسولگریهای خود را در افغانستان از سر بگیرد، طالبان به تأمین امنیت آنها توجه "ویژهای" خواهد داشت.
در روزهایی که به سقوط افغانستان به دست طالبان در سال گذشته میلادی منجر شد، هند تمام نمایندگیهای دیپلماتیک خود را در این کشور بست و کارکنان خود را از افغانستان خارج کرد.
سفارتهای ایران، چین، روسیه و پاکستان اما به فعالیت خود در کابل ادامه دادند. آقای متقی در مصاحبه اخیر خود گفته که روابط طالبان با هند در حال بهبود است.
چند روز قبل، انس حقانی، عضو ارشد طالبان هم در کابل گفته بود که اگر هند سفارت خود را در افغانستان بازگشایی کند، طالبان مشکلی با آن نخواهد داشت.
هند روابط نزدیکی با دولتهای پیشین به حمایت آمریکا داشت اما به دلیل روابط نزدیک طالبان با پاکستان و تنشهایی که با پاکستان دارد، تاکنون با طالبان وارد تعامل نشده است.






