وزیر خارجه ایران: عربستان به دیپلمات های ما ویزا می دهد
وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه گفته که عربستان با صدور ویزا برای سه دیپلمات جمهوری اسلامی برای استقرار در عربستان موافقت کرده است.
او درباره مذاکرات با ریاض گفت: "منتظر هستیم پاسخ قانع کنندهای از عربستان بشنویم. هفته گذشته موافقت عربستان را برای صدور ویزا برای سه دیپلمات ما به عنوان دیپلماتهای مستقر نزد سازمان همکاری اسلامی در جده دریافت کردیم."
حسین امیرعبداللهیان که در یک کنفرانس مشترک خبری با فواد حسین همتای خود از عراق صحبت می کرد همچنین گفت که دور بعدی مذاکرات ایران و عربستان به زودی در بغداد انجام خواهد شد.
امسال همزمان با تلاش سازمان ملل برای پایان دادن به بحران جنگ در یمن و تلاشهای جهانی برای بازگرداندن ایران به تعهداتش در برجام، مقامات عربستان سعودی و ایران مذاکراتی را با هدف بهبود روابط آغاز کردند.
این مذاکرات که از بهار امسال به میزبانی دولت عراق در بغداد شروع شد، پس از پنج سال قطع رابطه میان عربستان و ایران است.