افت شاخص بازارهای مالی اروپا در پی نگرانی سهامداران از محدودیتهای مرتبط با کرونا
در پی نگرانی سهامداران از احتمال محدودیتهای بیشتر مرتبط با کرونا، شاخص بازارهای سهام اروپا در معاملات امروز شاهد افت بود. با آغاز معاملات امروز این شاخصها حدود ۲ درصد افت کرد هر چند با ادامه معاملات، این روند کمی بهبود یافت.
بازارهای مالی آلمان و لندن، شاهد بیشترین افت در سه هفته گذشته بوده است.
با افزایش گسترش شیوع سویه جدید کرونا-اومیکرون- فرانسه، دانمارک و ایرلند محدودیتهای جدیدی را معرفی کردهاند. دیروز هلند قرنطینه را تا نیمه ژانویه آغاز کرد.