تاکید طالبان بر استفاده پول ملی در معاملات؛ 'متخلفان مجازات میشوند'

منبع تصویر، Bakhtar News Agency
معاون سخنگوی وزارت داخله/کشور طالبان در پیامی تاکید کرده است که همه معاملات در افغانستان باید با پول ملی (افغانی) صورت بگیرد.
عاقل عزام، در ویدیویی که از سوی خبرگزاری دولتی باختر منتشر شده میگوید تصمیم مقامهای بالارتبه دولت این شد که تمام معاملات از جمله پرداخت اجاره خانهها، مکانهای تجارتی و دکانها باید با افغانی صورت بگیرد.
در روزهای گذشته نرخ ارزهای خارجی به طور بیسابقهای افزایش یافت و بهای پول ملی افغانستان به پایینترین سطح در بیست سال گذشته رسید.
سخنگوی وزارت داخله طالبان همچنین تاکید میکند که "نرخها با جدیت کنترل خواهد شد" و از "قاچاق پول" جلوگیری خواهد شد و "متخلفان این تصامیم مجازات خواهند شد".




