بهرور افخمی، کارگردان سینما و مجری تلویزیونی در ایران در حاشیه جشنواره فیلم فجر در یک مصاحبه اظهاراتی درباره شیوع بیماری کرونا مطرح کرد که با واکنش کاربران شبکههای اجتماعی رو به رو شد.
آقای افخمی بدون زدن ماسک به خبرنگار گفت: "تعطیل کردن سینماها و مدارس و تحمیل کردن ماسک به مردم کار غلطی بوده است."
او شیوع بیماری کرونا را انکار کرد و آن را طراحی آمریکا و انگلیس خواند و گفت: "برنامه جهانی وحشت که احتمالا با اهداف سیاسی در آمریکا و انگلیس طراحی شده در ایران طوری اجرا شد که به اصطلاح ما کاسه داغتر از آش شدیم."
این اظهارات در روزی مطرح شد که مراسم خاکسپاری علی انصاریان از چهره های سرشناس فوتبال ایران در تهران برگزار شد.
آقای انصاریان و پیش از او مهرداد میناوند دو چهره ورزشی ایران بودند که هر دو در اثر ابتلا به کرونا درگذشتند.
ابتلای این دو به بیماری کووید۱۹ که احتمالا در جریان ضبط یک برنامه ویدئویی بوده است، موجی از تاثر در میان ایرانیان ایجاد کرد.
بر اساس آمار رسمی تا کنون حدود ۶۰ هزار ایرانی در اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
کاربران توییتر حرفهای آقای افخمی را "غیرمسئولانه" و "متوهمانه" توصیف کردند.